#frse #mobilnosc #eumobilitycroatia #szkolenienauczycieli #FunduszeUE #FunduszeEuropejskie
Nauczyciele ZSChiE wzięli udział w sxkoleniu pt. „Media społecznościowe i nowoczesne aplikacje w pracy nauczyciela wychowawcy”. Wyjazd odbył się w ramach projektu nr 2023-1-PL01-KA122-SCH-000132944, realizowanego że środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, w ramach Programu Fundusze Społeczne dla Rozwoju Społecznego (FERS) 2021-2027, ” zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i kadry edukacji szkolnej”. Nauczyciele, którzy uczestniczyli w mobilności, mieli okazję zaadoptować innowacyjne metody nauczania i narzędzia, które zostały wypracowane w innym kraju UE. Dzięki temu wzbogacili Oni swoje lekcje, wprowadzili nowe techniki pracy z uczniami i wykorzystują technologie edukacyjne, które zwiększają efektywność nauczania.Nauczyciele, którzy uczestniczyli w mobilności międzynarodowej, doskonalili również swoje kompetencje językowe oraz międzykulturowe. Umiejętności te są wykorzystywane do pracy z uczniami, szczególnie w kontekście edukacji globalnej i językowej. Dodatkowo, nauczyciele mają możliwość wprowadzania nowych zagadnień kulturowych do programu nauczania. Partnerem szkoły w realizacji projektu była #eumobilitycroatia. Pisząc wniosek pt.:” Media społecznościowe i aplikacje edukacyjne, jako narzędzie wsparcia w pracy nauczyciela wychowawcy” założyliśmy plan działań i program szkolenia, który posłuży Nam do zrealizowania założonych przez Nas celów. W ramach programu chcieliśmy poznać lepiej media społecznościowe i aplikacje edukacyjne, i w jaki sposób możemy wykorzystać te narzędzia w swojej pracy. Jego elementy to:- Media społecznościowe – co to takiego?.. – Wpływ mediów społecznościowych na starsze dzieci i młodzież. – Media społecznościowe w edukacji. – Szkolne zasady używania mediów społecznościowych – jak to zrobić w szkole? – Bezpieczne i odpowiedzialne korzystanie z mediów. – Najpopularniejsze media społecznościowe i jak je wykorzystać w klasie. – Narzędzia wspomagające media społecznościowe, nowoczesne aplikacje edukacyjne.Podczas kursu „Media społecznościowe i aplikacje edukacyjne, jako narzędzie wsparcia w pracy nauczyciela wychowawcy” mieliśmy okazję sprawdzić, jak nowoczesne narzędzia cyfrowe mogą wspierać nas również poza klasą. Popołudniowe zwiedzanie stało się doskonałą okazją do przetestowania aplikacji, które z powodzeniem można wykorzystać podczas wycieczek szkolnych, zajęć terenowych i w codziennej pracy wychowawczej.1. Korzystaliśmy z Google Maps i Google Lens. Używaliśmy Google Maps, aby zaplanować trasę zwiedzania i bezproblemowo poruszać się po mieście. Z kolei dzięki Google Lens rozpoznawaliśmy zabytki, dzieła sztuki oraz interesujące obiekty, uzyskując do nich natychmiastowy dostęp do informacji. To narzędzie bardzo dobrze sprawdza się w nauce przez odkrywanie.2. Tworzyliśmy dziennik wycieczki na Padlecie. Założyliśmy wspólną tablicę w aplikacji Padlet, gdzie zamieszczaliśmy zdjęcia, komentarze, ciekawostki oraz własne refleksje. Tego typu interaktywna forma dokumentowania wydarzeń świetnie angażuje uczniów i może być wykorzystana w pracy wychowawczej.3. Relacjonowaliśmy zwiedzanie na Instagramie. Na szkolnym koncie Instagrama publikowaliśmy relacje z odwiedzanych miejsc, dodając krótkie opisy i hasła edukacyjne. Pokazaliśmy, jak można łączyć edukację z mediami społecznościowymi i uczyć młodzież odpowiedzialnego publikowania treści.4. Przygotowaliśmy plakaty i grafiki w Canvie. Po powrocie ze zwiedzania stworzyliśmy w Canvie kolaże ze zdjęć i krótkie plakaty podsumowujące naszą aktywność. To narzędzie pozwoliło nam w atrakcyjny sposób utrwalić zdobyte informacje i zainspirowało nas do podobnych działań z uczniami.5. Stworzyliśmy quizy i fiszki w Quizlecie. W aplikacji Quizlet przygotowaliśmy zestawy fiszek związanych z miejscami, które odwiedziliśmy. Mogliśmy dzięki temu sprawdzić naszą wiedzę w formie zabawy i przekonać się, jak skuteczna może być taka forma nauki.6. Zebraliśmy materiały w Wakelet. Na zakończenie skorzystaliśmy z aplikacji Wakelet, aby uporządkować wszystkie materiały – zdjęcia, linki, quizy i grafiki – tworząc cyfrową teczkę z naszej wycieczki. Była to dla nas inspiracja do podobnych działań w pracy z klasą. Podczas kursu przekonaliśmy się, że aplikacje edukacyjne i media społecznościowe mogą znacząco wzbogacić działania wychowawcze, ułatwić dokumentację wydarzeń oraz zaangażować uczniów w proces nauki w ciekawy i nowoczesny sposób.