Nasz projekt ma na celu edukację uczniów naszej szkoły w dziedzinie ekologii. Przeprowadziliśmy cykl prelekcji w 24 klasach co stanowi 87% całej społeczności. Na prelekcjach przedstawiamy dwie prezentacje dotyczące zdrowego odżywiania, oszczędzania wody, segregacji śmieci, eliminowania nadmiernej emisji CO² oraz równie ważnych informacji na tematy ekologiczne, zaczynając nasze prelekcje byliśmy bardzo ciekawi dotychczasowej wiedzy uczniów. Podczas wyświetlania i omawiania prezentacji pojawiło się parę wątpliwości i pytań, które udało nam się wspólnie rozwiązać i wyjaśnić. W naszych prezentacjach zawarliśmy również informacje o aplikacjach na telefony, które wspomagają oraz popierają niemarnowanie jedzenia.
Po przedstawieniu obu prezentacji jest przeprowadzany quiz dzięki któremu uczniowie mogą sprawdzić w przystępny sposób swoją wiedzę, a także zdobyć ekologiczne nagrody i upominki. Rozmawialiśmy z uczniami również o tym, jak oni postrzegają temat oszczędzania energii (i wszelkich wiadomości z nią związanych) oraz czy zgadzają się z tym, że warto tę energię oszczędzać. Prelekcje nie polegały tylko na wyświetleniu prezentacji i omówieniu paru ważniejszych slajdów. Polegały one na żywym kontakcie z uczniami, na wysłuchaniu ich zdania. Nasi słuchacze powiedzieli nam między innymi, z czym oni osobiście mają problem próbując oszczędzać energię oraz segregować śmieci i dbać o naszą planetę. Przy okazji w naszej szkole został zorganizowany konkurs na plakat dotyczący ekologii pt. „Ekologia oczami uczniów” Uczniowie chętni do wzięcia udziału w tym konkursie mieli za zadanie stworzyć plakat używając dowolnej techniki (rysowania, wycinania, klejenia, malowania…). Prace przedstawiać miały wskazówki dotyczące dobrego wykorzystania i oszczędzania energii. Plakaty oceniła trójka jury, która wybrała spośród nich najciekawsze i nagrodziła ich autorów. Nasze działania mają na celu pokazania jak i wytłumaczenia uczniom jak i również nauczycielom to jak ważna w naszych czasach jest ekologia i również dlaczego warto o nią dbać i ją pielęgnować. Zajęcia przeprowadzaliśmy w kilka osób z czego każda osoba miała oddzielne zadanie jak i swoją część do wypełnienia w projekcie. Prelekcje prowadziło nam się bardzo przyjemnie uczniowie chętnie prowadzili w nich czynny udział jak i byli bardzo zainteresowani tematem, dowiedzieli się wielu ciekawostek oraz nowych informacji które ich bardzo zdziwiły.
Wszystkie informacje umieściliśmy na mediach społecznościowych naszej szkoły by dotrzeć do szerszego grona osób które oglądają nasze poczynania. Wszystko zostało zrobione przez uczniów z klasy 2m – Aleksandra Hinz, Kinga Surówka, Adrian Knapiński i Jarema Turski pod czujnym okiem Pani Doroty Marjańskiej.